REKLAMA

Hlavní rubriky receptů jídel a nápojů

Srdce Čechů si dobyli želatinoví medvídci, vede jahodová příchuť

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Věděli jste, že želatinové medvídky konzumují až dvě třetiny Čechů? Barevné želé s šesti ovocnými příchutěmi je oblíbenou cukrovinkou, na které si pochutnáváme už 95 let. Gumoví medvídci slaví 15. července svůj mezinárodní den a k jeho příležitosti proběhla anketa agentury NMS Market Research pro společnost HARIBO. Z odpovědí vyplývá, že preference příchutí medvídků se odlišují podle krajů i věku. Obecně však mají Češi jasno – jahodoví medvídci vedou.


K vytvoření fenoménu želatinových medvídků inspirovali cukráře Hanse Riegela medvědi, kteří tančili na pouti. Medvídci poprvé spatřili světlo světa v roce 1922 ve dvoře domu v Kessenichu.

 

Chutná malým, stejně tak i dospělým

Častým tématem jsou preference chutí gumových medvídků, na což se zaměřila i výzkumná agentura NMS Market Research. Z ankety vyplývá, že ačkoliv pytlík s medvídky dávají do nákupního košíku spíše ženy, častěji si na nich pochutnávají děti a dospělí do 24 let. S přibývajícím věkem se chutě mění, ale obecně mezi Čechy vítězí jahodová, ananasová a malinová příchuť želatinových bonbonů.

 

Kdy bouchnout pytlík

Z hlediska spotřeby není výrazný rozdíl v konzumaci ženami, či muži. Příležitostí, kdy sáček s medvídky načít, se najde vždy dostatek. Největším vábičem chutí je večerní chvilka u televize, u níž hřeší snad každý z nás a konkrétně medvídky si otevře až 43 % lidí.

 

Po kterém medvídkovi sáhnete, rozhoduje váš jazyk

Mnoho z nás se nechává vést chutí a mezi medvídky si vybírá své favority. Někdo si raději pochutná na jahodovém medvídku, druhý zase více na ananasovém. Rozvážným výběrem ubývá obsah sáčku pomaleji více než polovině konzumentů – 56 % konzumentů si medvídky vychutnává po jednom. Na druhou stranu až 26 % lidí uvádí, že si do hrsti nabere více medvídků najednou. Mezi nejčastější spotřebitele patří mladí lidé ve věku 18 až 24 let, kteří většinou želatinové bonbony konzumují přímo z balíčku.

 

Recept:

Osvěžte se originální domácí zmrzlinou s medvídky

Co budete potřebovat:

  • dvě balení Zlatých medvídků Haribo (6 ks zmrzliny)

  • tvořítka na zmrzlinu

  • perlivou ochucenou limonádu

Postup:

Nasypte medvídky do tvořítek, množství volte podle chuti. Zalijte perlivou ochucenou limonádou až po okraj tvořítka (limonádu volte podle chuti, slazenou či neslazenou, použít můžete i sodu). Vložte do tvořítek zavírací držátka a dejte do mrazáku.

 

 

Poznámka redakce:

Německá společnost HARIBO je rodinnou firmou, jejíž tradice sahá v současnosti již do třetí generace. Zakladatel firmy, Hans Riegel senior, nechal zapsat svou společnost HARIBO GmbH & Co. KG do obchodního rejstříku v německém Bonnu 13. prosince 1920. Označení HARIBO je akronymem slov HAns RIegel BOnn. Synové zakladatele, Dr. Hans Riegel († 15. října 2013) a Paul Riegel († 2. srpna 2009), převzali společnost po smrti svého otce v roce 1946. „Tančící medvídek“, vytvořený zakladatelem Hansem Riegelem seniorem, je dnes společně s proslulým ZLATÝM MEDVÍDKEM (GOLDBÄR), již kultovní figurkou značky HARIBO. Společnost HARIBO je světovou jedničkou na trhu v segmentu želatinových a lékořicových cukrovinek. Denně vyrobí až 100 milionů ZLATÝCH MEDVÍDKŮ. Trvalá podpora značky, nejvyšší možná kontrola kvality a důvěra spotřebitelů – to jsou základní stavební prvky úspěchu firmy, která dnes vyrábí své produkty v 15 továrních závodech po celé Evropě. Celosvětově firma zaměstnává na 7.000 zaměstnanců. Od poloviny třicátých let dodnes jsou produkty HARIBO prezentovány známým sloganem: „HARIBO chutná malým, stejně tak i dospělým“.

Další informace najdete na: www.haribo.com

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Fotogalerie:


reklama



Napište do okna našeho gastronomického slovníku hledaný výraz nebo klikněte na jedno z písmen abecedy