REKLAMA

Hlavní rubriky receptů jídel a nápojů

Nezapomněli jste na svatomartinskou husu?

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Pečená husička a mladé svatomartinské víno nemohou při oslavě svátku svatého Martina, který připadá na 11. listopadu, rozhodně chybět. Už víte, kde na poslední chvíli koupíte husu na slavnostní oběd, včetně oblíbených martinských vín? V BILLE jsme pro vás veškeré ingredience připravili, a to navíc za velmi příznivou cenu.


Jak na to?

Recept na lahodnou svatomartinskou husu se zelím

Ingredience:

Na přípravu husy: Husa, Mléko, Sůl, kmín, Jablka, Hřebíček, badyán, 2 lžíce medu

Na přípravu zelí: 1 lžíce sádla, 1 ks cibule, 1 ks jablka, 2 lžíce cukru, Červené víno, Kysané červené zelí, Sůl

Postup:

Příprava husy:

Husu pečlivě nasolte a zalijte mlékem, kde ji nechte dva dny marinovat (odstraní se tak veškerá pachuť a případný zápach). Poté husu vyjměte a opláchněte ve vodě. Jablka rozpulte, odstraňte jadřince a do vytvořeného otvoru umístěte badyán a hřebíček. Jablky naplňte husu až po okraj. Husu okmínujte a důkladně ji všude promasírujte.

Vložte do pekáče a podlijte trochou vody, přikryjte poklicí a dejte do trouby ve 23:00 na 80°C. Jděte spát, ona si tam mezitím pěkně zařádí. Ráno troubu ani neotvírejte, jen přidejte teplotu na 120°C. Těsně před obědem, v 11:30, už ji konečně z trouby můžete vyndat. Smíchejte 2 lžíce medu se dvěma lžícemi výpeku a husu všude potřete, zvyšte teplotu na 170°C a vraťte husu do trouby, aby krásně chytla barvu a měla křupavou kůrku. Bez poklice dopékejte maximálně 20 minut.

Příprava červeného zelí:

Za stálého míchání zpěňte na sádle nakrájenou cibuli, přidejte cukr a nechte zkaramelizovat. Přidejte nastrouhané jablko a červené zelí, vše podlijte vínem. Nechte podusit, osolte či doslaďte podle chuti a je hotovo.

 

 

Veškeré ingredience koupíte v BILLE:

Chlazená mladá husa s droby za 179,90 Kč/ 1 kg
Znojmia červené zelí 180 g za 13,90 Kč
Lef kynutý houskový knedlík za 15,90 Kč (600 g)
Svatomartinská vína 2017 od 69,90 Kč

 

Věděli jste, jaká jsou svatomartinská vína?

Obvykle se jedná o vína svěží a ovocitá, která zrála jen pár týdnů, přesto si stačila získat svůj osobitý charakter. Vína mají lehkou barvu i chuť a nižší obsah alkoholu, obvykle okolo 12 procent. Aby mohlo nést víno označení „Svatomartinské”, musí splňovat požadovaná kritéria a jeho vstup na trh musí každoročně schválit odborná komise. Láhve také musí být označeny společnými záklopkami či šroubovými uzávěry se značkou „Svatomartinské“.

 

Pod značkou Svatomartinské lze vyrábět pouze vína raných odrůd:

Bílé víno: Müller Thurgau, Veltlínské červené rané, Muškát moravský
Červené víno: Modrý Portugal a Svatovavřinecké
Růžové víno, klaret: Modrý Portugal, Zweigeltrebe a Svatovavřinecké

 

Poznámka redakce:

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši téměř 26 mld. Kč (2016), s 216 prodejnami a více než 6 000 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již ca 75 % jejího sortimentu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy či Clever.

EWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 693 prodejnách v Evropě zaměstnává celkem 77 583 pracovníků. V roce 2015 dosáhl její obrat 12,54 miliard eur.

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. REWE Group působí ve 13 zemích Evropy a v roce 2013 dosáhla obratu ve výši 50,6 miliard eur.

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorf provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG, a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v sedmi zemích střední a východní Evropy.

Uložit

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Fotogalerie:


reklama



Napište do okna našeho gastronomického slovníku hledaný výraz nebo klikněte na jedno z písmen abecedy