REKLAMA

Hlavní rubriky receptů jídel a nápojů

Vinařský fond uvádí na trh novou značku perlivých vín „bublinky“

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Vinařský fond uvádí na trh novou národní značku perlivých vín „bublinky“, která má za cíl sjednotit a podpořit české a moravské vinaře v segmentu perlivých vín. Tento ambiciózní projekt je inspirován úspěchem Svatomartinského vína. Značka „bublinky“ je výsledkem téměř dvouletého úsilí a spolupráce mnoha odborníků z oboru vinařství. Jejím cílem je nabídnout mladým konzumentům lehká, svěží a ovocitá perlivá vína, která jsou plněna typickými českými a moravskými hrozny. Držitelem ochranné známky „bublinky“ je Vinařský fond, který ji licenční smlouvou poskytuje Národnímu vinařskému centru k udělování podlicencí.


„Bublinky jsou zatím největší projekt, jehož dotažení jsem měl ve Vinařském fondu na starost. Výsledek podle mě stojí za to. Spouštíme národní značku perlivých vín, svěžích, ovocitých, lehkých a mladých. Právě mladou generaci bychom tímto produktem i kampaní chtěli oslovit,“ říká ředitel Vinařského fondu Zbyněk Vičar a dodává: „Segment perlivých vín se za poslední roky zněkolikanásobil. I proto chceme dát našim vinařům možnost využít na trhu společnou značku, aniž by ztratili osobitost svého vinařství.“

Vína pod značkou „bublinky“ budou vyráběna výhradně z českých a moravských hroznů. Doporučovaná metoda sycení kvasným plynem je čistě přírodní a ekologicky šetrná, což zaručuje jemné perlení a bohaté aroma. Další možností je metoda sekundárního kvašení v tanku, známá jako charmat​.

Vinaři, kteří budou chtít využít značku „bublinky“, musí splnit několik podmínek. Po podání přihlášky a standardního analytického rozboru zasílají tři originální vzorky vína do Národního vinařského centra pro archivaci a případnou kontrolu. Vzorky jsou archivovány po dobu dvou let a kontrola probíhá namátkově nebo na základě podnětu​.

„Sjednotit tuzemská vína se nám daří už s hlavní značkou Vína z Moravy, vína z Čech, kterou poznáte podle vlaječky na uzávěru, stejně tak se Svatomartinským. Doufám, že ‚bublinky‘ do téhle úspěšné společnosti rychle zapadnou,“ dodává Vičar.

 

Charakter bublinek:

  • Základní podmínkou bude původ všech hroznů z ČR.
  • Minimálně 60 % musí být tvořené hlavní odrůdou Veltlínské zelené. Zbytek může být doplněn odrůdy Müller Thurgau, Ryzlink vlašský, Chardonnay, Rulandské bílé, Rulandské šedé, Ryzlink rýnský, Sylvánské zelené, Neuburské a „ne-aromatické“ PIWI odrůdy.
  • Podíl těchto PIWI odrůd však nesmí přesáhnout 10 %.
  • V případě rosé jsou povoleny odrůdy Zweigeltrebe, Svatovavřinecké a Frankovka, které musí tvořit minimálně 85 % pro jedno-odrůdová vína nebo pro výrobu cuvée. Jejich poměr si určí vinař. Doplňková odrůda Rulandské modré.
  • Finální produkt musí být mladý, ovocitý, jemný, lehký, svěží. Perlení musí být jemné a bohaté, tvořené jemnými perličkami s primární ovocnými tóny. Finální produkt může být suchý a polosuchý se zbytkovým cukrem do 12 g na litr vína (max. do 18 g/l, jestliže celková kyselost je nejvýše o 10 g nižší než obsah zbytkového cukru).
  • Maximální skutečný obsah alkoholu je 12 % obj.

 

O Vinařském fondu

Vinařský fond byl zřízen zákonem o vinohradnictví a vinařství v roce 2002. Vzorem byly obdobné instituce v sousedních vinařských zemích (Německu a Rakousku). Hlavní náplní jeho činnosti do vstupu ČR do EU byla podpora výsadby vinic. Od roku 2004 Fond podporuje marketing vína, rozvoj vinařské turistiky a informuje veřejnost o vinohradnictví a vinařství. Stěžejní aktivitou Fondu je komunikační kampaň značky „Vína z Moravy, vína z Čech,“ která zastřešuje vína domácí produkce. Speciálním a velmi úspěšným projektem je „Svatomartinské,“ tj. uvedení mladých vín pod společnou značkou na trh každoročně 11. 11. Další komunikační aktivity v rámci kampaně „Vína z Moravy, vína z Čech“ se soustředí na propagaci růžových, resp. červených vín. Fond dále podporuje realizaci řady akcí spojených s vinařskou tematikou po celé republice (výstavy, vinobraní, otevřené sklepy, semináře, tiskoviny atd.).

 

Více zde:

https://www.vinazmoravyvinazcech.cz/cs

https://www.vinozodpovedne.cz/

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Fotogalerie:



Otevírací doba, nejnovější akční letáky, otevírací doba prodejen, provozoven a institucí z celé České republiky.

Nejnovější články

Ty nejlepší recepty z čerstvých rajčat – výběr TOP receptů!

TOP výběr vyzkoušených receptů na zpracování čerstvých rajčat z naší kuchařky ReceptyOnLine.cz. Osvědčené recepty na skvělé pochutiny z rajčat, které možná znáte, ale jiné určitě neznáte! Inspirujte se našimi recepty na zralá, ale i nezralá rajčata, jistě vás nějaký náš recept zaujme. A pokud ho zařadíte mezi oblíbené recepty do své kuchařky, budeme jen rádi. Stačí kliknout a otevře se vám naše malá rajčatová kuchařka. :)

číst dále ...

10 TIPŮ, jak na skvělou domácí pizzu

Na pizza těsto nespěchejte, dejte mu dostatek času vykynout. Klidně přes noc. Pizzy připravte nejlépe z kvalitní mouku s vysokým obsahem lepku pro ideální strukturu a pružnost těsta. Na pizzu se hodí například Pšeničná hladká Pernerka extra silná. Je vhodná nejen na přípravu pizzy, ale i chleba, využití najde i tam, kde je třeba delší kynutí těsta…

číst dále ...

Čtyři zásady pro racionálnější grilování

Přestože je grilování považováno za synonymum léta, nemusíte se svých oblíbených letních zvyků vzdávat ani s příchodem školního roku. Pokud máte elektrický gril, můžete si grilované pochoutky dopřát kdykoli během roku. Stačí dodržovat tyto čtyři zásady, aby byla vaše grilovaná jídla nutričně vyváženější.

číst dále ...

Znojemské vinobraní slaví 40 let: Vychutnejte si historii, kulturu i víno v srdci Moravy

Znojemské vinobraní, které proběhne od 13. do 15. září, slibuje zážitek plný historie, kultury a kvalitního vína. Tato tradiční akce letos slaví své 40. výročí a každoročně přiláká kolem 80 tisíc návštěvníků, čímž se řadí mezi největší vinařské slavnosti v České republice. Historické centrum Znojma se na tři dny promění v „královské město“ plné středověkých průvodů, hudebních vystoupení a pestrého programu pro všechny generace.

číst dále ...

Češi jsou při placení spropitného zaokrouhlovači. Průměrné dýško je 23 korun

Společnost Objednáme provedla průzkum na téma spropitné. Vyplývá z něj, že Češi jsou zatím stále spíše „zaokrouhlovači“, než že by dýško dávali jasným procentem z útraty, například deset či patnáct procent. V tomto roce činila průměrná výše peněz od cesty přes dovoz 23 korun, což je průměrně asi jen pět procent z výše objednávky. Negativní vliv na výši spropitného má i zdražování.

číst dále ...

Náplavkőőő: festival maďarských chutí okoření druhý zářijový víkend v Praze na Náplavce

Jaký je rozdíl mezi gulášem a perkeltem? Pálí čabajka? A uherák? Co dávají v Maďarsku na langoš? V čem spočívá kouzlo tokajského? A co s tím má společného Rubikova kostka? Gastronomický a kulturní festival Náplavkőőő nabídne od 13. do 15. září na pražské Náplavce nejautentičtější chutě a vůně Maďarska. A ano, bude i divoký čardáš!

číst dále ...

Biopotravinou roku 2024 se stal Bio Přeštík v plechu

Soutěž Nejlepší biopotravina roku zná své vítěze. Odborná porota ocenila výrobky v šesti různých kategoriích, přičemž absolutním vítězem se stala letošní produktová novinka z farmy Sasov. Výběrové vepřové maso prasat původního starého českého plemene přeštické černostrakaté tepelně opracované v autoklávu a plněné do tradičního obalu – plechové konzervy. V dalších kategoriích zvítězila kolekce antických obilovin, mošt, jehněčí ossobuco, Chardonnay a farmářský sýr. V letošním ročníku bojovalo o titul 140 biopotravin.

číst dále ...

Napište do okna našeho gastronomického slovníku hledaný výraz nebo klikněte na jedno z písmen abecedy

Rejstřík receptů jídel a nápojů Rejstřík článků
Ads Blocker Image Powered by Code Help Pro

Detekován AdBlock!

Ve vašem prohlížeči máte aktivní rozšíření na blokování reklam. Veškerý obsah na webu je pro naše čtenáře zdarma a provoz webu je možný pouze díky ziskům z reklam. K procházení webu je proto nutné AdBlock deaktivovat.

To provedete tak, že v pravém horním rohu vašeho prohlížeče kliknete na ikonu AdBlocku Ikona AdBlocku a z nabídky vyberete možnost Once nebo Always kliknutím na příslušné tlačítko. Pokud se následně stránka neobnoví automaticky, můžete ji obnovit kliknutím na následující odkaz. Děkujeme za pochopení.