REKLAMA

Hlavní rubriky receptů jídel a nápojů

Pivovary Lobkowicz budou na Mezinárodním filmovém festivalu ve Varech točit a promítat filmy

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Pivo se čepuje a filmy se točí. Sedm krátkých filmů za sedm dní vznikne přímo v Karlových Varech v průběhu 52. Mezinárodního filmového festivalu v rámci konceptu „Točíme pivo“, který připravily pivovary Lobkowicz, hlavní partner festivalu. Příběhy inspirované lobkowiczkými druhy piva natočí štáb režiséra Jana Chramosty.


„Skupina Pivovary Lobkowicz Group je hlavním partnerem 52. ročníku Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Na festivalu se filmy převážně promítají, ale nás napadlo využít naše partnerství s festivalem a řekli jsme si, že by bylo zajímavé udělat to obráceně, tedy natočit film na festivalu. Nakonec jsme se rozhodli natočit hned sedm filmů, které budou inspirovány pivem z portfolia pivovarů Lobkowicz. Věřím, že diváci se mohou těšit na rozmanité žánry i příběhy,“ říká Marcela Hrdá, předsedkyně dozorčí rady skupiny Pivovary Lobkowicz Group.

Filmy natočí štáb vedený režisérem Janem Chramostou, který na sebe upozornil výhrou ceny pro „Nejlepší režii“ na mezinárodní soutěži filmů natočených během 48 hodin se svým krátkým filmem BioBuddy. S ním bodoval i na festivalu v Cannes. Tentokrát bude mít jeho tým na natočení každého filmu pouze 24 hodin, takže i přesto, že jsou jednotlivé scénáře dopředu připravené, improvizaci se filmaři nevyhnou. Adrenalinové natáčení bude probíhat na vybraných místech v Karlových Varech a návštěvníci festivalu budou moci pozorovat štáb Jana Chramosty v akci.

„Příběhy inspirované pivem jsme vytvářeli tak, že jsme si ke každému typu piva Lobkowicz přiřadili charakter a tonalitu a podle nich jsme určili filmové žánry a téma příběhů. Samotné pivo se v příbězích objeví také, ale úplně běžně, nereklamně, prostě tak, jak jsme na něj zvyklí ze života. Natočíme žánrově velice pestré, filmové příběhy. Jejich spojujícím prvkem je černý humor a délkou se budou pohybovat mezi 3-6 minutami. Na závěr se propojí v jeden zhruba půlhodinový film,“ uvádí režisér Jan Chramosta. A dodává: „Krátký film je formát, který už jsem si mnohokrát vyzkoušel, a tak věřím, že diváky čeká velice příjemná podívaná. Navíc jsem velice rád za tvůrčí svobodu, kterou můj tým pro realizaci dostal.“

Slavnostní premiéra filmů se bude konat za účasti členů štábu každý večer ve stanu pivovarů Lobkowicz před hotelem Thermal.

„Název konceptu „Točíme pivo“ je taková slovní přesmyčka. Správně se v našem oboru říká, že se pivo čepuje. Ale většina lidí běžně používá výraz točí. V tomto případě se pivo bude skutečně točit – tedy filmovat. A my jej k tomu budeme v našem stanu Lobkowicz čepovat,“ říká Bořivoj Bartoněk, obchodní sládek skupiny Pivovary Lobkowicz, který divákům před každou premiérou v Lobkowicz stanu představí konkrétní typ piva, kterým je film inspirován.

Návštěvníci je samozřejmě budou moci ve stanu ochutnat a mají se na co těšit. O mimořádné kvalitě piv z produkce pivovarů skupiny Lobkowicz svědčí celá řada ocenění získaných v letošním a loňském roce. Například Pivo České republiky 2016 – první místo v kategorii pšeničné pivo Velen, Zlatá pivní pečeť 2017 – první místo v kategorii polotmavé pivo Platan Granát, druhé místo v kategorii světlé výčepní pivo Ježek Šenkovní, třetí místo v kategorii světlý ležák premium Lobkowicz Premium ležák, Pivo České republiky 2017 – první místo v kategorii tmavý ležák Lobkowicz Premium Černý, v kategorii pšeničné pivo Velen a celá řada dalších.

 

Na jaké filmy ve stanu pivovarů Lobkowicz se diváci v Karlových Varech mohou těšit:

2.7. VĚČNÝ KRITIK Hořký příběh inspirovaný pivem Ale

3.7. KŘIK TICHA Ukecaná story na motivy lobkowiczké „desítky“

4.7. POZOR NA JAZYK Film noir inspirovaný černým pivem

5.7. AŽ DO DNA! Příběh o střízlivosti inspirovaný nealkoholickým pivem

6.7. NA PRVNÍ POHLED Letní romance na motivy pšeničného piva

7.7. SVĚT PODLE LEŽÁKA Vyzrálý dokument inspirovaný ležákem

8.7. PLŮTEK Všech šest filmů na jednom účtu

 

Konceptem „Točíme pivo“, který pro pivovary Lobkowicz navrhla agentura WMC Grey, chce značka Lobkowicz aktivně propojit účastníky festivalu a komunikovat s nimi. Ředitel marketingu skupiny Pivovary Lobkowicz Group Jan Novák k tomu říká: „Dnešní reklama je o zážitcích. Chceme proto dát návštěvníkům festivalu šanci vidět a zažít něco unikátního a přirozeně tak značku Lobkowicz propojit s tématem festivalu.“

Stan Lobkowicz najdou návštěvníci festivalu přímo naproti hotelu Thermal.

Po premiéře v Lobkowicz stanu budou filmy k vidění na FB profilu www.facebook.com/LobkowiczPremium/

 

Poznámka redakce:

Jan Chramosta, scenárista a režisér. Vystudoval magisterský obor Audiovizuální tvorby na FAMO v Písku. Jeho vedoucími pedagogy byli Jiří Strach, Marek Epstein a F.A. Brabec. Jeho krátké filmy Kouzelný most, Malá pražská víla a nebo Bio Buddy získali řadu ocenění na místních i zahraničních festivalech. Se spolužáky z filmových studií založil filmovou společnost „Popojedem!“, která se specializuje na výrobu videoklipů a krátkých hraných filmů. Každoročně natáčí několik krátkých filmů, například pro soutěž „48 Hour Film Project. Za více než 10 let natočil přes desítky videoklipů, dokumentů, reklam, experimentálních a krátkých hraných filmů. V současné době se Jan Chramosta věnuje reklamní tvorbě v produkční společnosti Soft Pillow Productions, která jej na reklamním trhu zastupuje. Spolu se scenáristou Jiřím Stránským napsal scénář adaptace Stránského novely Tichá pošta, která bude zároveň jeho režijním celovečerním debutem. Pro Českou televizi natočil povídku z cyklu Čapkovy kapsy. Momentálně připravuje divadelní hru pro studio Ypsilon a celovečerní film, thriller Promlčeno.

 

Pivovary Lobkowicz Group, a.s. jsou čtvrtou největší českou pivovarnickou skupinou podle tuzemských prodejů a pátou podle celkové produkce. Skládají se ze sedmi regionálních pivovarů v Protivíně, Uherském Brodě, Jihlavě, Hlinsku v Čechách, Klášteře nad Jizerou, Vysokém Chlumci a Černá Hoře, které se nacházejí na území Čech a Moravy. V souladu s příklonem spotřebitelů ke kvalitnější a rozmanitější nabídce piva skupina produkuje rozsáhlé portfolio různých druhů piva, která se od sebe liší širokým spektrem chutí. Při výrobě klade důraz na původní receptury a používání těch nejkvalitnějších surovin.

Mezi hlavní značky skupiny Pivovary Lobkowicz Group patří Lobkowicz, Rychtář, Klášter, Platan, Ježek, Černá Hora, Uherský Brod. Kromě tradičního piva, jako je světlý ležák, nabízí skupina širokou škálu pivních specialit – od polotmavých piv a piv s vyšším obsahem alkoholu až k tmavým ležákům a nealkoholickým pivům. Skupina rovněž nabízí řadu stále žádanějších svrchně kvašených piv typu IPA, ALE, pšeničné. Kromě piva jsou vyráběny i nealkoholické nápoje a stolní vody.

Skupinu Pivovary Lobkowicz Group majoritně ovládá společnost CEFC China, sedmá největší soukromá společnost v Číně. V roce 2016 se CEFC China umístila na 229. pozici mezi pěti sty největšími společnostmi celého světa v prestižním žebříčku Fortune Global 500. Společnost zaměstnává globálně více než 30 tisíc lidí. CEFC si Českou republiku vybrala jako hlavní sídlo svých evropských aktivit a realizovala zde a ve střední Evropě řadu významných investic například v oblasti financí, letectví, průmyslu, cestovního ruchu a hotelového průmyslu či real estate.

Uložit do Oblíbených Zapsat si poznámku

Fotogalerie:


reklama



Napište do okna našeho gastronomického slovníku hledaný výraz nebo klikněte na jedno z písmen abecedy